neděle 4. ledna 2015

Můj čtenářsko - kuchařský deník

Slibovala jsem že předvedu co za kuchařky jsem letos našla pod stromečkem, případně co jsem si nadělila během roku. Nakonec jsem se rozhodla že posbírám všechny kuchařky co doma mám a postupně vám o každé z nich něco napíšu a přidám i nějaký recept. 

A tak jsem posbírala vše co jsem doma našla (ačkoliv musím přiznat že to není kompletní sestava, protože některé knihy jsou zrovna na prázdninách u některých kamarádů). Zatím jde hlavně o české autory, případně české překlady. Většina z nich je z posledních pár let let - tedy moderní kousky, výjimkou a klasikou je Sandtnerka a někde doma dokonce mám i jedno vydání Rettigové, u rodičů pak jasně vede Kuchařka naší vesnice v několika vydáních, bez které bychom se neobešli při zabijačkách a zpracovávání letní úrody.  

Ve svém pomyslném  deníčku přání mám v následujícím roce spoustu zahraničních autorů, ale o tom raději až jindy, vydalo by to na samostatný článek :-) 




Postupně sem tedy budu přidávat jednotlivé odkazy s mými dojmy z těchto kuchařek. Snad se vám budou líbit, nebo je třeba upotřebíte při vlastním výběru a nákupu. 

  • Klasická česká kuchařka - Marie Janků-Sandtnerová
  • Poklady klasické české kuchyně - Roman Vaněk
  • Kouzlo kuchyně Čech a Moravy - Roman Vaněk
  • Klenoty klasické evropské kuchyně - Roman Vaněk
  • Snadno a rychle - Roman Vaněk
  • Láska prochází kuchyní - Denisa Bartošová
  • 30 minut v kuchyni - Jamie Oliver
  • 15 minut v kuchyni - Jamie Oliver
  • Menu podle Koko - Veronika Koko Kokešová
  • Muži sobě - 
  • Chléb v hlavní roli - Milena Volfová
  • Šéfkuchařův rok - Jiří Štift
  • Pravá Vietnamská kuchyně - Uyen Luu
  • Škoda nevařit - Martin Škoda
  • Vánoce s Nigellou - Nigella Lawson
  • Vánoční kuchařka pro dceru - Jana Florentýna Zatloukalová
  • Kuchařka pro dceru - Jana Florentýna Zatloukalová
  • Hovory s řezníkem - Jana Florentýna Zatloukalová
  • Snídaně u Florentýny - Jana Florentýna Zatloukalová
  • Bioabecedář - Hanka Zemanová
  • Klasická italská kuchyně - Marcella Hazan
  • Umění francouzské kuchyně - Julia Child et al.
  • Osm chutí Asie - Shahaf Shabtay
  • 52 vs. 52 - Roman Paulus/ Marcel Ihnačák


P.S. snad mě nebude nenávidět za kuchařku z Lidlu, ale popravdě se mi docela líbí, jsou nápadité, recepty jsou zajímavé a vlastně - člověk má jistotu že všechny suroviny sežene hned za rohem v obchoďáku. Minimálně to aspoň není žádný Hruška :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat